Film Fans Review: The Lego Movie 2: The Second Part (spoilervrij)

Het is vijf jaar geleden dat alles echt awesome was in Bricksburg. De inwoners worden nu geconfronteerd met een grote, nieuwe dreiging: Lego Duplo-indringers uit de ruimte die alles sneller kapot maken dan dat de inwoners kunnen bouwen. De helden uit de eerste film wonen nu verscholen in Apocalypsburg, een Mad Max-achtige stad waar ze bezoek krijgen van een vreemdeling uit een ander sterrenstelsel…

In deze aflevering geven Nils en Narana hun spoilervrije review over The Lego movie 2: The Second Part.

Film Fans Review: Glass (spoilervrij)

Een paar weken na de gebeurtenissen uit de film Split jaagt David Dunn (de super sterke man uit Unbreakable) op Kevin Wendell Crumb (de man met 24 verschillende identiteiten in zijn hoofd). Nadat hun ontmoeting helemaal uit de hand is gelopen, bevinden de twee hoofdpersonen zich in een psychiatrische instelling. Hier worden ze onderzocht door dr. Ellie Staple. Zij is gespecialiseerd in mensen die denken dat ze superhelden zijn…

In deze aflevering geven Nils en Narana hun spoilervrije review over Glass.

Film Fans Review: Welcome to Marwen (spoilervrij)

Welcome to Marwen is een bijzondere film over Mark Hogencamp. Een kunstenaar, die lijdt aan een posttraumatische stressstoornis. Zijn leven is verwoest en om hier mee om te gaan heeft hij een bijzonder soort afweermechanisme ontwikkeld. Hij gebruikt namelijk speciale poppen om de beelden in zijn hoofd tot leven te brengen. Hier maakt hij prachtige foto’s van.

In deze aflevering geven Nils en Narana hun spoilervrije review over Welcome to Marwen.

Film Fans Review: Spider-Man: Into The Spider-Verse (spoilervrij)

Heb je al vaak genoeg gezien hoe Spider-Man gebeten wordt door een radioactieve spin en hoe met grote macht, grote verantwoordelijkheid komt? Nou, wij ook! Maar we zijn toch gegaan, want deze film geeft juist een dikke vette knipoog naar alle Spider-Men die je tot nu toe kent. Spider-Men is trouwens geen typefout, want de verschillende Spider-(Wo)Men komen uit de verschillende universums samen in deze film om je te laten zien dat je deze versie van Spider-Man echt nog niet gezien hebt.

In deze aflevering geven Nils en Narana hun spoilervrije review over Spider-Man: Into The Spider-Verse.

Film Fans Review: Roma (spoilervrij)

We volgen een jaar uit het leven van Cleo, de dienstmeid van een middenklassers-gezin in Mexico. Dit gezin is gebaseerd op het leven de van regisseur, schrijver en cameraman van de film: Alfonso Cuarón. Roma werd door een aantal critici als de beste film van het jaar betiteld en won een paar grote prijzen op verschillende filmfestivals. In Nederland is de film rechtstreeks op Netflix uitgebracht. Houdt de film zich ook staande tussen al het Netflix-geweld op een veel kleinere tv in plaats van het grote doek?

In deze aflevering geven Nils en Narana hun spoilervrije review over Roma.

Film Fans Review: The Ballad of Buster Scruggs (spoilervrij)

“We zijn altijd al gek geweest op anthologiefilms. Vooral degene waarbij verschillende regisseurs zich over hetzelfde thema uitlieten. Aangezien wij een handvol westernverhalen hadden geschreven, hebben we geprobeerd iets vergelijkbaars te doen. We hoopten dat we de beste regisseurs van het moment daarvoor konden interesseren. Het was ons grote geluk dat ze beiden ‘ja’ zeiden.” Joel en Ethan Coen, beter bekend als de Coen Brothers, hebben zes prachtige verhalen geschreven en geregisseerd voor één Netflix-film.

In deze aflevering geven Nils en Narana hun spoilervrije review over The Ballad of Buster Scruggs.