Film Fans Review: The Goldfinch (spoilervrij)

Op 13-jarige leeftijd verliest Theo zijn moeder tijdens een bomaanslag in het Metropolitan Museum of Art. Hij moet zien op te groeien in een wereld die gewoon blijft doorgaan. Ook zonder zijn moeder. Hij klampt zich vast aan een aantal herinneringen vlak voor de bomaanslag, waaronder ook zijn liefde voor een klein schilderij, genaamd The Goldfinch.

In deze aflevering geven Nils en Narana hun spoilervrije review over The Goldfinch

Film Fans Review: Fast & Furious: Hobbs & Shaw (spoilervrij)

Bulky FBI-agent Hobbs en de gestroomlijnde, gelikte Shaw werden voor het eerst met elkaar geconfronteerd in Fast & Furious 7. Ze hadden toen al een schurfthekel aan elkaar. Maar nu moeten ze samen werken om de hele wereld te redden van een dodelijk virus die je ingewanden verandert in een vloeibare brij. Is de film beter dan dit inspiratieloze plot?

In deze aflevering geven Nils en Narana hun spoilervrije review over Fast & Furious: Hobbs & Shaw.

Film Fans Review: The Lion King (spoilervrij)

In 1994 kwam Disney’s The Lion King uit. Een prachtige tekenfilm over een kleine prins die over heel wat jaren in zijn vaders voetsporen zal treden als Leeuwenkoning van de Afrikaanse savanne. De kinderen van toen waren er gek op. Nu, 25 jaar na dato, is dit verhaal opnieuw uitgebracht als liveaction-film. Zijn de inmiddels volwassen kinderen opnieuw tevreden?

In deze aflevering geven Nils en Narana hun spoilervrije review over The Lion King.

Film Fans Review: Booksmart (spoilervrij)

Amy en Molly zijn beste vriendinnen en gigantische nerds. Beide denken aan niets anders dan aan goede cijfers halen. In de laatste schoolweek komen ze er achter dat ze niet hadden hoeven kiezen tussen lol maken en goede cijfers halen. Hun klasgenoten deden immers ook allebei. Maar ze hebben nog één avond om het allemaal goed te maken… Parteeaahh!!!

In deze aflevering geven Nils en Narana hun spoilervrije review over Booksmart.

Film Fans Review: I Am Mother - Netflix (spoilervrij)

De robot Mother is ontworpen om de post-apocalyptische aarde weer te herpopuleren met mensen. Goede, welopgevoede mensen, die de juiste keuzes kunnen maken. Ook Mother moet leren om een goede moeder te zijn, dus ze begint met de opvoeding van één meisje, Daughter. Het geloof van Daughter, dat zij de enige mens op aarde is, valt aan diggelen zodra er een vrouw aan de deur van hun schuilkelder klopt…

In deze aflevering geven Nils en Narana hun spoilervrije review over I Am Mother.

Film Fans Review: X-Men: Dark Phoenix (spoilervrij)

Jean Grey was al één van de sterkere X-Men, maar door een vreemde gebeurtenis in de ruimte worden haar krachten nog veel sterker. Met haar kracht groeit ook haar woede, wanhoop en zucht tot vernietiging. Kan ze wel bij de X-men blijven of zal haar kracht de aarde vernietigen? Het team van de X-men moet een keuze maken tussen Jean Grey en de rest van de mensheid.

In deze aflevering geven Nils en Narana hun spoilervrije review over X-Men: Dark Phoenix.

Film Fans Review: Baantjer het Begin (spoilervrij)

Ondanks dat wij als Film Fans Podcast niet heel warm lopen voor Nederlandse films, zitten er af en toe uitzonderingen bij die toch de moeite waard zijn om naar de bioscoop voor te gaan. Dit keer is dat Baantjer het Begin. In de roerige jaren '80 stuiten rechercheur de Cock en zijn partner Montijn op een moordzaak die leidt naar een mogelijke aanslag tijdens de kroning van Prinses Beatrix. Aan hen de taak om dit drama te voorkomen.

In deze aflevering geeft Narana haar spoilervrije review over Baantjer het Begin.

Film Fans Review: Missing Link (spoilervrij)

De charismatische avonturier Sir Lionel Frost is stomverbaasd wanneer hij diep in de Amerikaanse bossen de ontbrekende schakel tussen aap en mens ontdekt. Deze toepasselijk genaamde Link is echter allesbehalve een monster. Hij is verrassend slim en charmant maar ook eenzaam omdat hij alleen leeft en niet weet waar hij vandaan komt.

In deze aflevering geven Nils en Narana hun spoilervrije review over Missing Link.

Film Fans Review: Captain Marvel (spoilervrij)

Captain Marvel is een compleet nieuw avontuur dat zich afspeelt in 1990, een tot nu toe verborgen periode uit de geschiedenis van Marvel Cinematic Universe. Terwijl een galactische oorlog tussen twee buitenaardse rassen de aarde bereikt, volgen we Carol Danvers die er achter komt dat ze geen buitenaards wezen is, maar een mens met superkrachten.

In deze aflevering geven Nils en Narana hun spoilervrije review over Captain Marvel.

Film Fans Review: The Lego Movie 2: The Second Part (spoilervrij)

Het is vijf jaar geleden dat alles echt awesome was in Bricksburg. De inwoners worden nu geconfronteerd met een grote, nieuwe dreiging: Lego Duplo-indringers uit de ruimte die alles sneller kapot maken dan dat de inwoners kunnen bouwen. De helden uit de eerste film wonen nu verscholen in Apocalypsburg, een Mad Max-achtige stad waar ze bezoek krijgen van een vreemdeling uit een ander sterrenstelsel…

In deze aflevering geven Nils en Narana hun spoilervrije review over The Lego movie 2: The Second Part.

Film Fans Review: Glass (spoilervrij)

Een paar weken na de gebeurtenissen uit de film Split jaagt David Dunn (de super sterke man uit Unbreakable) op Kevin Wendell Crumb (de man met 24 verschillende identiteiten in zijn hoofd). Nadat hun ontmoeting helemaal uit de hand is gelopen, bevinden de twee hoofdpersonen zich in een psychiatrische instelling. Hier worden ze onderzocht door dr. Ellie Staple. Zij is gespecialiseerd in mensen die denken dat ze superhelden zijn…

In deze aflevering geven Nils en Narana hun spoilervrije review over Glass.

Film Fans Review: Welcome to Marwen (spoilervrij)

Welcome to Marwen is een bijzondere film over Mark Hogencamp. Een kunstenaar, die lijdt aan een posttraumatische stressstoornis. Zijn leven is verwoest en om hier mee om te gaan heeft hij een bijzonder soort afweermechanisme ontwikkeld. Hij gebruikt namelijk speciale poppen om de beelden in zijn hoofd tot leven te brengen. Hier maakt hij prachtige foto’s van.

In deze aflevering geven Nils en Narana hun spoilervrije review over Welcome to Marwen.

Film Fans Review: Spider-Man: Into The Spider-Verse (spoilervrij)

Heb je al vaak genoeg gezien hoe Spider-Man gebeten wordt door een radioactieve spin en hoe met grote macht, grote verantwoordelijkheid komt? Nou, wij ook! Maar we zijn toch gegaan, want deze film geeft juist een dikke vette knipoog naar alle Spider-Men die je tot nu toe kent. Spider-Men is trouwens geen typefout, want de verschillende Spider-(Wo)Men komen uit de verschillende universums samen in deze film om je te laten zien dat je deze versie van Spider-Man echt nog niet gezien hebt.

In deze aflevering geven Nils en Narana hun spoilervrije review over Spider-Man: Into The Spider-Verse.

Film Fans Review: Roma (spoilervrij)

We volgen een jaar uit het leven van Cleo, de dienstmeid van een middenklassers-gezin in Mexico. Dit gezin is gebaseerd op het leven de van regisseur, schrijver en cameraman van de film: Alfonso Cuarón. Roma werd door een aantal critici als de beste film van het jaar betiteld en won een paar grote prijzen op verschillende filmfestivals. In Nederland is de film rechtstreeks op Netflix uitgebracht. Houdt de film zich ook staande tussen al het Netflix-geweld op een veel kleinere tv in plaats van het grote doek?

In deze aflevering geven Nils en Narana hun spoilervrije review over Roma.

Film Fans Review: The Ballad of Buster Scruggs (spoilervrij)

“We zijn altijd al gek geweest op anthologiefilms. Vooral degene waarbij verschillende regisseurs zich over hetzelfde thema uitlieten. Aangezien wij een handvol westernverhalen hadden geschreven, hebben we geprobeerd iets vergelijkbaars te doen. We hoopten dat we de beste regisseurs van het moment daarvoor konden interesseren. Het was ons grote geluk dat ze beiden ‘ja’ zeiden.” Joel en Ethan Coen, beter bekend als de Coen Brothers, hebben zes prachtige verhalen geschreven en geregisseerd voor één Netflix-film.

In deze aflevering geven Nils en Narana hun spoilervrije review over The Ballad of Buster Scruggs.